
Kunderne på Danmarks største mobilnet, TDC Net, kan mandag formiddag hverken foretage eller modtage opkald. Det går ud over kunderne hos blandt andet Yousee, Telmore og TDC Erhverv. Yousee bekræfter på Facebook, at TDCs mobilnet er nede, og fortæller, at det også gælder fastnettelefoner.
“Det er ikke muligt at ringe eller modtage opkald på nuværende tidspunkt. En fejl i vores system betyder, at du ikke kan modtage eller foretage opkald via din mobil eller fastnettelefon,” skriver Yousee.
Det gælder også opkald til selskabets egne kundeservice. Ifølge Yousee er de “i fuld gang” med at rette fejlen.
Hos Telmore opfordrer de til at benytte Messenger, WhatsApp, Instagram eller Snapchat i stedet, indtil systemerne er oppe igen.
“Vores teknikere knokler – blod, sved og tårer – så I igen kan ringe til hinanden og os, så hurtigt som muligt. Tak for din forståelse og tålmodighed,” skriver Telmore.
Hos TDC Erhverv nævner de ikke generelle problemer, men skriver blot:
“Generelle udfordringer med vores telefonisystem. Det er pt. ikke muligt at ringe til vores support og kundeservice grundet en fejl på vores telefonisystem. Vi arbejder på at løse fejlen hurtigst muligt og beklager de gener det måtte medføre.”