Renault Mégane E-Tech varsler en helt ny æra for Renault. Det er nemlig den første model i en helt ny generation af Renault-elbiler, baseret på CMF-EV platformen. En platform som Renault har udviklet sammen med Nissan og Mitsubishi.
CMF-EV platformen, som også Nissan Ariya er baseret på, giver mulighed for et mere strømlinet design. Batterierne er eksempelvis kun 110 millimeter høje. Det gør, at Renault Megane E-Tech ligger 90 millimeter tættere på vejen end ICE-udgaven af samme bil. Vægten er jævnt fordelt, takket være batteriet, der er anbragt under hele gulvpladen.
Batteriet er i øvrigt en nyudviklet model, der er skræddersyet til Megane E-Tech. Batteriet kan opnå en energitæthed på 600 Wh/liter og bilen vil kunne fås med 40 kWh eller 60 kWh varianter, der giver en WLTP-rækkevidde på henholdsvis 300 og 450 kilometer.
I hjemmeladeren kan den håndtere op til 11 kW (16A), mens den kun kan mønstre op til 130 kW på offentlige ladere (DC). Det er med andre ord ikke en bil, der egner sig kørende sælgere.
Den nyudviklede elektriske motor fås i to varianter:
*Rækkevidden er baseret på WLTP-standarden og kan variere
kraftigt alt efter temperatur, kørestil, klima og ruteforhold.
De begynder ved 266.990 kroner for en version med 40 kWh batteri og 130 hk, mens prisen for den kraftige version med 60 kWh batteri og 220 hk begynder ved 303.990 kroner. Altså en prisforskel på 37.000 kroner.
Leveringerne begynder i april 2022, lover Renault.
Megane E-Tech fås med to forskellige størrelser batterier. Det mindste (40 kWh) giver en WLTP-rækkevidde på 300 kilometer. Det store batteri (60 kWh) giver en WLTP-rækkevidde på op til 450 kilometer.
Renault vender stærkt tilbage med Megane E-Tech, der er en fantastisk lille elbil med frækt design og fremragende Google-integration.
Læs mere »Ikonet Jean Michel-Jarre skal sammen med Renault udvikle lyd til fremtidens elbiler. Han har allerede lavet lyd til Megane E-Tech.
Læs mere »Renault Scenic Vision kører på både el og brint, hvilket giver bilen en rækkevide på 800 kilometer.
Læs mere »Sidste gang blev Renault slagtet. Men franskmændenes seneste elbil, Renault Megane E-Tech, kører gennem Euro NCAP-testen med fem stjerner.
Læs mere »Her er videoen fra vores første tur i Megane E-Tech. Elbilen, der skal få Renault tilbage på scenen efter ti…
Læs mere »Renault Megane E-tech Electric er en af årets mest spændende elbilsnyheder, og den skuffer ikke efter en tur i bjergene…
Læs mere »Renault er i gang med at udvikle en forbrændingsmotor, der kan køre på brint.
Læs mere »Den lille, billige Nissan Micra efterfølges af en fuldstændig elektrisk model, der skal bygges af Renault.
Læs mere »Prisen på den elektriske Renault Mégane E-Tech begynder ved bare 267.000 kroner. Den kommer i fem varianter.
Læs mere »For at fejre, at Renault 4L i år har 60 års jubilæum har Renault skabt den elektriske konceptbil kaldet Suite…
Læs mere »iNPUT var blandt de få heldige, der fik lov at se Renault Mégane E-Tech inden den ble lanceret. Her er…
Læs mere »Den elektriske Renault MeganE er en teknisk lækkerbidsken, men halter efter på både rækkevidde og opladning.
Læs mere »Den elektriske Renault MeganE, med rækkevidde på 450 kilometer, testes nu på franske veje – kommer til Danmark til marts…
Læs mere »