Pixel
Teknologi

Facebook bruger AR til at lade dig “prøve ting” i annoncer

Facebook introducerer Augmented Reality-annoncer, der gør det muligt at prøve ting på, inden du køber.

Facebook ruller i disse uger en ny type Augmented Reality-annoncer ud på sitet. De gør det muligt for dig at prøve solbriller, smykker og andre varer på kroppen, inden du investerer sparepengene. Annoncerne ligner umiddelbart enhver anden reklame, men følges af en “Tap to Try it On”-knap, som aktiverer kameraet på telefonen, hvis du følger linket.

Herefter vil annoncen placere eksempelvis en t-shirt, jakke eller et par solbriller på “dig”, så du kan se, hvordan varerne klæder dig.

Solbriller bryder isen

Det er virksomheden Michael Kors der er først til at bruger det nye annonceformat, for at få dig til at prøve solbriller. Facebook har ligeledes vist, hvordan en annonce for Sephora kunne se ud – med mulighed for at lægge makeup direkte på telefonen.

Der bliver, så vidt undertegnede kan tyde, endda mulighed for at dele AR-billederne i din Facebook-historie. Ak ja, hvad de ikke finder på, for at få penge op af vores lommer …

Peter Engels Ryming

Var med til at starte Danmarks første gadgetmagasin Gear i 2003 og var chefredaktør for magasinet indtil starten af 2009. Samtidig leverede han i en årrække test af forbrugerelektronik til Ekstra Bladet. Har også været redaktør på den danske udgave af T3.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.