×
Gadgets

iPhone XR anmeldelser: Bedst batterilevetid af alle iPhones

Så er de første internationale iPhone XR anmeldelser landet – og de er positive. Vi laver et overblik.

På fredag kommer årets sidste iPhone-model, iPhone XR, i butikkerne og vanen tro er de første internationale iPhone XR anmeldelser kommet et par dage i forvejen. Og de er begejstrede. iPhone XR har det bedste fra iPhone XS med kun et par enkelte kompromiser – og så slår batterilevetiden samtlige tidligere udgaver af iPhone.

XR versus XS

XR er stort set identisk med XS-modellen. Den har samme A12-processor og samme design som XS, dog er OLED-skærmen byttet ud med en billigere LCD-udgave og stålrammen er skiftet ud med aluminium. Den har også et kamera mindre og så er den en snas tykkere. Til gengæld er den to tusinde kroner billigere end XS’eren – og den har alle X-seriens avancerede funktioner, såsom 3D-kamera og skærm til kant.

Vi har samlet et par af de amerikanske anmelderes indtryk af iPhone XR …

Engadget skriver, at iPhone XR er ”den iPhone de fleste bør købe”. Mediet hylder batterilevetiden, men noterer sig, at der er visse begrænsninger i portrætindstillingerne, sammenlignet med XS og XS Max. På iPhone XR understøtter portrætindstillingerne ikke Scenelys, ligesom det heller ikke er muligt at tage portrætbilleder af objekter – der skal et ansigt i søgeren. Engadget giver den scoren 89/100.

Wired er “seriøst imponeret” over batterilevetiden på iPhone XR. Mediet fik XR til at holde over en hel weekend på en enkelt opladning – men indrømmer dog, at brugen af telefonen ikke var voldsom i perioden. Wired nævner også begrænsningerne i kameraet, men konkluderer alligevel, at det er et fremragende kamera:

“Mulighederne på iPhone XR-kameraet er næsten de samme som på XS, både når det kommer til at tage stillbilleder og optage video. Det har det samme 12-megapixel vidvinkel kamera, et 7-megapixel frontkamera med 3D-sensor og et dynamisk område, der er blevet forbedret i forhold til sidste års modeller. Samlet set er det et glimrende kamera,” skriver Wired, der giver telefonen en score på 8/10.

The Verge hylder både prisen og batterilevetiden, men er kritiske overfor skærmen, som de ikke mener klarer sig godt, hvis man ser den fra en skæv vinkel. De ender med at give XR en score på 8.

Pocket-lint har grundlæggende samme holdning som de øvrige, men giver ikke en numerisk karakter. Til gengæld skriver de at ”dette er en iPhone til dem, der vil have Apples nyeste design uden at skulle bruge en formue”.

Vi forventer at modtage et testeksemplar af iPhone XR inden længe, så vi kan give vores besyv med.