TeknologiTophistorie

H&M og Snapchat i nyt digitalt samarbejde

Snap Inc, virksomheden bag Snapchat-platformen, introducerer et nyt digitalt modesamarbejde med den svenske modegigant H&M. Drevet af Snaps kamerateknologi kan tre augmented reality (AR) beklædningsgenstande prøves via H&M’s app og i Snapchat fra i dag, den 5. december.

AR-oplevelserne er designet af H&M og Institute of Digital Fashion, det London-baserede digitale studie og tænketank. Linserne giver mulighed for at prøve digitale designs, hvilket udvider de udtryksmuligheder, der findes i mode. Alle kan vælge et outfit, tage en positur og dele deres foretrukne digitale looks.

H&M bruger Snap’s Camera Kit til at indbygge AR i deres mobilapps. Camera Kit er en SDK-løsning, der gør det muligt for udviklere at udnytte Snaps AR-platform. Dermed kan virksomheder som H&M integrere Snaps kamerateknologi og -linser i deres egne mobil- og webgrænseflader.

Den svenske modeforhandler slutter sig til rækken sammen med andre brands som Samsung og Puma, der benytter sig af Camera Kit.

Danske Lars Bo Jeppesen, Snaps nordiske manager, siger:

– Augmented reality er et stærkt værktøj til at fremme selvudfoldelse og kreativitet. Det innovative AR-tøj skabt af iODF og H&M repræsenterer en utrolig fordybende og tilgængelig måde at engagere og glæde H&M-fællesskabet i den digitale modeverden.

Snapchat-brugerne elsker angiveligt at bruge AR. Snap oplyser, at over 250 millioner Snapchat-brugere brugt AR-indkøbslinser over 5 milliarder gange siden januar. Globalt når Snapchat ud til mere end 75 procent af de 13-34-årige i over 20 lande og har 363 millioner daglige aktive brugere.

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.