ElbilerTophistorie

Charge vil levere fleksibelt abonnement på ladestandere

Med Charge vælges et ladestander-abonnement ud fra kørselsbehov, fra 5.000 til 40.000 kilometer om året.

Det går godt for salget af grønne biler. I september måned stod elbiler og plugin-hybrider for 22 procent af det samlede bilsalg herhjemme. Installation af ladestandere eller en aftale om abonnement på ladestandere tilbydes ofte hos bilforhandlerne, men følger ikke nødvendigvis med bilkøbet – og det er lige præcis de sidste, som selskabet Verdo vil ramme med sin nye Charge-tjeneste.

Elbilisten vælger sit abonnement på sin ladestander ud fra sit kørselsbehov. Abonnementerne dækker fra 5.000 km kørsel årligt og op til 40.000 km årligt, og abonnementet kan ændres, hvis kørselsbehovet ændrer sig. 

Artiklen fortsætter efter annoncen


For alle abonnementer gælder, at der ikke er opstartsgebyr, abonnement betales hver måned, abonnenten får godtgjort et beløb for de kWh, der er brugt på ladestanderen, og godtgørelsen sker hver måned. Godtgørelsen hos Charge i 4. kvartal 2020 udgør samlet 2,10 kr. inkl. moms pr. kWh. 

– Vi ønsker at gøre det så enkelt og gennemskueligt for forbrugeren som muligt. Når du vælger dit Charge-abonnement, sørger vi for resten. Du kan følge dit forbrug via en app, og du kan lade bilen op om natten, så du er sikker på at få den billigste strøm på batteriet, hvis din elaftale indeholder billigere strøm om natten. Vi håndterer automatisk refusion til en fast pris, så bili-sterne ved, hvad de har at forholde sig til, siger Daniel Bylling-Westergaard, udviklingschef i Verdo. 

I abonnementet medfølger en ladestander (type 2) med en ladeeffekt på op til 22 kW. Det koster 5.995 kroner at få installeret ladestanderen.

Et abonnement, der giver 20.000 kilometer om året, koster 449 kroner om måneden. Det inkluderer et forbrug på 300 kWh om måneden. Forbrug derudover koster 1,75 kroner per kWh.

Artiklen fortsætter efter annoncen


 

Back to top button