Teknologi

Facebook bruger AR til at lade dig “prøve ting” i annoncer

Facebook introducerer Augmented Reality-annoncer, der gør det muligt at prøve ting på, inden du køber.

Facebook ruller i disse uger en ny type Augmented Reality-annoncer ud på sitet. De gør det muligt for dig at prøve solbriller, smykker og andre varer på kroppen, inden du investerer sparepengene. Annoncerne ligner umiddelbart enhver anden reklame, men følges af en “Tap to Try it On”-knap, som aktiverer kameraet på telefonen, hvis du følger linket.

Herefter vil annoncen placere eksempelvis en t-shirt, jakke eller et par solbriller på “dig”, så du kan se, hvordan varerne klæder dig.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Solbriller bryder isen

Det er virksomheden Michael Kors der er først til at bruger det nye annonceformat, for at få dig til at prøve solbriller. Facebook har ligeledes vist, hvordan en annonce for Sephora kunne se ud – med mulighed for at lægge makeup direkte på telefonen.

Der bliver, så vidt undertegnede kan tyde, endda mulighed for at dele AR-billederne i din Facebook-historie. Ak ja, hvad de ikke finder på, for at få penge op af vores lommer …

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.