TeknologiTophistorie

Norlys bløder elkunder i titusindvis

På lidt over et år har 40.000 elkunder valgt at opsige aftalen med energi- og telekæmpen Norlys Energi.

Der er kamp om elkunderne og en af taberne er energi- og telekæmpen Norlys Energi. På lidt over et år har 40.000 kunder valgt at forlade selskabet og få leveret deres el fra en konkurrent. Det fortæller Jyllands-Posten.

En situation der naturligvis ikke huer Mads Brøgger, der er direktør i Norlys Energi.

 

– Vi har som bekendt en velfungerende konkurrence på elmarkedet, siger han til avisen med slet skjult ærgrelse.

For at sætte en finger i digets hul, vil selskabet gøre det mere simpelt at være elkunde og derfor halverer de antallet af elprodukter. Fra 1. juli kan elkunderne derfor kun vælge mellem to produkter: FlexEl og det nye MånedsEl.

 

FlexEl er til dem, der ønsker variable timepriser og kan lægge deres forbrug der, hvor elprisen er lavest. Mens kunderne med det nye MånedsEl-produkt får en fast elpris på strømmen én måned ad gangen.

Norlys udfaser de to eksisterende fastprisprodukter kaldet PuljeEl og det matchende BoligEl til boligforeningskunder. De kunder, som i dag har et af de to produkter, bliver flyttet til MånedsEl og vil fremover blive månedsafregnet i stedet for tre måneders aconto.

Derudover lukker Norlys ned for KombiEl, der blev lanceret under energikrisen. Her fik elkunderne halvdelen af deres forbrug til en fast elpris, mens den anden halvdel fulgte timeprisen. De kunder, der i dag har KombiEl bliver fra 1. juli flyttet til FlexEl.

 

Læs også: Norlys vil opsætte 300.000 ladestandere i hele landet.

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.