ElbilerTophistorie

Polestar 4 først med autonom teknologi fra Mobileye

Polestar vil lave avanceret selvkørende teknologi sammen med Mobileye. Polestar 4 bliver den første produktionsbil med det nye system.

Polestar og Mobileye vil gøre Polestar 4 til den første produktionsbil med Mobileyes Chauffeur-teknologi til autonom kørsel. Softwaren har rigeligt med teknologi at læne sig op af: bilen er som standard bestykket med hele 12 kameraer, 1 radar og 12 ultralydssensorer.

Salget af ​​Polestar 4 er allerede startet i Kina og de første leveringer forventes inden udgangen af ​​dette år.

 

Chauffeur-teknlogien vil kunne installeres på alle udgaver, når den bliver klar til lancering. Softwaren forventes at tilbyde autonom kørsel fra punkt A til punkt B på motorveje, uden at chaufføren skal holde øjnene på vejen. Samt autonom kørsel på andre veje i andre miljøer under opsyn af føreren.

– Vi ved, at det ikke altid er sjovt og spændende at køre alene. Denne teknologi betyder, at vores kunder vil være i stand til at aktivere autonom kørsel, når de vil, hvilket gør alle fremtidige rejser behagelige, fortæller Polestar CEO Thomas Ingenlath i en pressemeddelelse.

 

Kabinen i Polestar 4.

Præcis hvornår Chauffeur bliver klar, er der ikke nogen oplysninger om. Men det bliver efter at bilen sættes til salg i Europa i løbet af 2024. Indtil da må bilen klare sig med Mobileye’s SuperVision technology, der er ombord fra start på alle markeder.

Polestar 4 er en såkaldt coupé-SUV. Den har ikke nogen bagrude, men lokker til gengæld med lang rækkevidde (op til 600 kilometer), muskler og et overflødighedshorn af teknologi. Det er samtidig svensk-kinesernes hidtil hurtigste og mest muskuløse produktionsbil.

 

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.