TeknologiTophistorie

Yousee styrtbløder fortsat

Mere end 40.000 tv-kunder har forladt Yousee på tre måneder. Også mobil- og bredbåndskunderne smutter, viser det seneste kvartalsregnskab.

Ikke engang det øgede tv-forbrug under coronakrisen kunne redde Yousee, der fortsat mister tusindvis af kunder efter bruddet med Discovery. I løbet af perioden fra april til juni har 41.000 tv-kunder klippet kablet til Yousee. Og bedre ser det ikke ud for hverken bredbånds- eller mobilkunder, der også siver i stort tal.

På et år har Yousee mistet brutale 143.000 tv-kunder. Det betyder, at knapt 392 kunder hver eneste dag, året rundt, har vinket farvel til tv-pakkerne fra selskabet. Værst var det i årets første kvartal, hvor selskabet modtog 61.000 opsigelser.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Faktisk bløder Nuuday, der er forbrugerafdelingen hos TDC Group og som Yousee er en del af, på alle fronter. Alene i dette kvartal smuttede der 23.000 bredbåndskunder, 19.000 mobilkunder og altså 41.000 tv-kunder.

Det gik naturligvis ud over bundlinjen i regnskabet – omsætningen faldt med 7,7 procent. Nuuday formår dog stadig at give overskud, men det skrumpede til 920 mio. kroner mod 1.048 mio. kroner i samme periode sidste år.

Yousee
Så mange tv-kunder har forladt Yousee de seneste seks kvartaler.

Yousee kabel-tv produkt er under hård konkurrence fra streamingtjenesterne. Derfor præsenterede de i starten af juli sin egen streamingtjeneste med navnet YouTV, der i bund og grund er en ompakketering af selskabets Bland-Selv-løsning, der åbnes op for alle brugere uanset udbyder og platform.

Back to top button