Ikke engang det øgede tv-forbrug under coronakrisen kunne redde Yousee, der fortsat mister tusindvis af kunder efter bruddet med Discovery. I løbet af perioden fra april til juni har 41.000 tv-kunder klippet kablet til Yousee. Og bedre ser det ikke ud for hverken bredbånds- eller mobilkunder, der også siver i stort tal.
På et år har Yousee mistet brutale 143.000 tv-kunder. Det betyder, at knapt 392 kunder hver eneste dag, året rundt, har vinket farvel til tv-pakkerne fra selskabet. Værst var det i årets første kvartal, hvor selskabet modtog 61.000 opsigelser.
Faktisk bløder Nuuday, der er forbrugerafdelingen hos TDC Group og som Yousee er en del af, på alle fronter. Alene i dette kvartal smuttede der 23.000 bredbåndskunder, 19.000 mobilkunder og altså 41.000 tv-kunder.
Det gik naturligvis ud over bundlinjen i regnskabet – omsætningen faldt med 7,7 procent. Nuuday formår dog stadig at give overskud, men det skrumpede til 920 mio. kroner mod 1.048 mio. kroner i samme periode sidste år.
Yousee kabel-tv produkt er under hård konkurrence fra streamingtjenesterne. Derfor præsenterede de i starten af juli sin egen streamingtjeneste med navnet YouTV, der i bund og grund er en ompakketering af selskabets Bland-Selv-løsning, der åbnes op for alle brugere uanset udbyder og platform.