Hvis du synes, din gamle Saphe Drive Pro fylder lige rigeligt på forruden, så har Saphe gode nyheder. Den nye Saphe T er nemlig hele 77 procent mindre – og alligevel har den fået en 31 procent større AMOLED-touchskærm, der skal gøre trafikalarmen både nemmere at aflæse og hurtigere at reagere på.
Siden 2015 har Saphe sendt advarsler ud til danske bilister om alt fra ulykker til fartkontroller. Mere end to millioner enheder er allerede solgt, og med knap én million aktive brugere er Saphe i dag landets største trafikfællesskab. Men nu tager selskabet et teknologisk hop med Saphe T, der ikke bare er mindre og pænere, men også bygget på en ny platform, som lover mere præcise og hurtigere alarmer.
– Vi vil have en Saphe i alle biler i Danmark, og her er den nye Saphe T et vigtigt skridt på vejen, siger Freddy Sørensen, stifter og direktør i Saphe.
Den nye Saphe T er 77 procent mindre end forgængeren. Fra knapper til touch Hvor Drive Pro var udstyret med fysiske knapper, er Saphe T gået den modsatte vej: et rent, minimalistisk design uden knapper – og en større skærm, du kan betjene direkte med fingeren. Den medfølgende powerbank gør det desuden muligt at oplade enheden direkte i bilen, så du slipper for at tage den med ind i stuen efter hver køretur.
Ved lanceringen kan Saphe T det samme som forgængeren: advare om biler i nødspor, farlige situationer, fartkontroller og levere hastighedsassistent baseret på Europas mest detaljerede hastighedskort. Men fordi den er bygget på en ny platform, åbner den døren for nye funktioner i fremtiden – hvor Saphes enorme mængder trafikdata kan bruges endnu mere aktivt.
Klar til oktober Fra oktober kan du forudbestille Saphe T, som følger med uden ekstra beregning, hvis du tegner et Premium+-abonnement til 39 kroner om måneden med seks måneders binding. Og bare rolig: Har du stadig en Drive Pro, fortsætter Saphe med at understøtte den.