fbpx

 

 

 

 

TeknologiTophistorie

Reevo ligner den ultimative elcykel

Nej, egerne er ikke forsvundet i billedredigeringen. Der er ingen. Til gengæld har Reevo biometrisk lås og et væld af andre lækkerier.

Den har været under udvikling i årevis og Beno Technologies har under hele processen arbejdet tæt sammen med kunderne for at lave den ultimative elcykel. Og, ærligt, bliver Reevo, som cyklen hedder, bare halvt så interessant som den ser ud lige nu, lykkes missionen måske. Snart skal den stå sin test, da den bliver sendt gennem crowdfunding-møllen på IndieGoGo, oplyser Beno.

Som det ses på billedet ovenfor, er Reevo en noget anderledes cykel. Den har hverken nav eller eger i hjulene. Det åbner op for nye muligheder. Beno fortæller eksempelvis, at pladsen kan bruges til opbevaring; man kan simpelthen montere specialdesignede beholdere i hvert af hjulene. Det inderste af hjulene drejer ikke rundt, så taskerne sidder trygt og godt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Dækkene drejer nemlig på et leje langs den faste fælg. Både for- og baglygte er også integreret i hjulene for at spare plads. Lygterne aktiveres af sen sensor, så man ikke skal bekymre sig om at tænde eller slukke dem.

Det navnløse design giver rytteren fælgbremser og en en-sidet forgaffel. Beno fortæller at dæk og slanger skal være tilpassede, så de skal helst købes direkte hos firmaet, når de skal udskiftes. Det kan dog lade sig gøre at lappe cyklen med standarddæk- og slanger, hvis man nøje følger specielle instruktioner. Beno er også åbne for ideen om at sætte punkterfrie dæk på cyklen.

Reevo

Tredobbelt tyverisikring

På toppen af sit specielle design er Reevo spækket med teknologi. Deriblandt en tredobbelt tyverisikring. Den har en biometrisk fingeraftryksscanner, der låser den indbyggede lås op. Låsen er indbygget, så eventuelle tyveknægte ikke kan klippe den med en tang. Cyklen har også GPS-sporing med bevægelsesfølere, så du får besked på mobilen, hvis cyklen flyttes mens du er væk fra den.

Batteriet er på 48V og kan afmonteres, så det kan oplades i hjemmet. Det sidder på tværstolpen. Der er endnu ikke fastlagte specifikationer på elcyklens motor, for Beno overvejer at lave to udgaver af cyklen. En 250W-motor til det europæliske marked og en mere kraftfuld 750W-variant til amerikanerne.

Priserne på elcyklen er endnu ikke afsløret, men på selskabets Facebook-side gives der et hint, da en reklame for den kommende IndieGoGo-kampagne lover 43 procent rabat til de hurtigste, der støtter projektet. Her angives en vejledende udsalgspris på 3.349 dollars – 21.300 kroner inden danske afgifter og moms.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Beno har lavet denne korte video, hvor de præsenterer Reevo – og derunder er der flere billeder af krabaten.

Back to top button