ElbilerTophistorie

Renault Megane Electric ligner en dansk kæmpesucces

Allerede inden den officielle lancering af Renault Megane Electric er der solgt omkring 1.000 biler herhjemme.

Den er fire måneder forsinket, men det er åbenbart ikke gået ud over interessen for Renault Megane Electric. Allerede inden lanceringsweekenden er der solgt omkring 1.000 biler, oplyser RN Danmark, der importerer Renault og Dacia.

“På trods af at vi endnu ikke har lanceret bilen, har vi allerede solgt omtrent 1.000 biler, hvilket er virkelig imponerende. Vi har i år i alt 1.400 produktionspladser, men nogle af dem kommer først til landet efter nytår. Hvis man derfor bestiller en ny Megane Electric i dag, skal man nok forvente en 6 -7 måneders leveringstid, siger kommunikationschef Søren Hyltoft fra RN Danmark.

Til sammenligning er der, i årets første syv måneder, blevet indregistreret 1.285 eksemplarer af Skoda Enyaq iV. Det er indtil videre er den bedst sælgende elbil i år. På andenpladsen ligger Tesla Model Y med 1.078 eksemplarer.

Fire måneders forsinkelse

Det var planen, at Renault Megane Electric skulle have været lanceret tidligere. Men leveringsproblemer og generelle logistiske udfordringer har holdt bilerne fra forhandlernes showrooms. Nu lover RN Danmark at alt er på plads, og at landets 59 Renault-forhandlere i weekenden den 27.-28. august slår dørene op og er klar til at vise bilen frem.

”Det var oprindeligt planen, at vi skulle have lanceret Renault Megane Electric i foråret. Men på grund af forsinkelser og leveringsproblemer, der har ramt hele bilbranchen, besluttede vi at udsætte til lige efter sommerferien. Det gjorde vi for at sikre, at der var biler nok til alle forhandlere, så de både kunne have biler i udstillingen og til prøvekørsler”, siger Søren Hyltoft.

Fire versioner – to batteristørrelser

Renault Megane Electric fås med to batteristørrelser, to motorstørrelser og fire udstyrsvarianter. Den mindste version er udstyret med 40 kWh batteri (291 km), mens den største har 60 kWh batteri (433 km).

Priserne for versionen med det lille batteri begynder ved 309.990 kroner, mens prisen for udgaven med 60 kWh er 40.000 kroner dyrere.

”Af de 1.000 biler der allerede er solgt, er det næsten udelukkende versionen med det store batteri der er solgt, mens det også er de bedst udstyrede versioner som kunderne har valgt”, siger Søren Hyltoft.

Du kan se vores test af Renault Megane Electric lige her:

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.