Renault har netop gjort det væsentlig mere attraktivt at vælge en Megane E-Tech. De har fjernet udgaven med det mindste batteri fra menuen og sat prisen 10.000 kroner ned på udgaven med det større 60 kWh batteri, så den nu fås for 244.990 kroner. Endda i Techno-varianten, der er gavmild med udstyr.
Den billigste version med navnet Evolution med 40 kWh batteri og ingen Google Maps, er nu helt ude i kulden. Forståeligt nok, da den næppe blev flået af disken. Det er nu 60 kWh Techno-udgaven, der er indstigningsmodellen. En bil med en rækkevidde på op til 442 kilometer.
Til den pris får man opvarmet læderrat , varme i forsæderne, trådløs mobilopladning, el-foldbare spejle, 18-tommer alufælge, adaptiv fartpilot samt 9-tommer multimedieskærm med indbygget Google Maps.
Til gengæld fjerner Renault en række features fra indstigningsmodellen. I forhold til den gamle Techno-variant, der nu hedder Techno+, mister man 22 kW AC-opladning, ligesom el-sæder, forsæde med massagefunktion, 12-tommer multimedieskærm og 20-tommer alufælge er forbeholdt Techno+.
Techno+ koster i øvrigt det samme som tidligere, nemlig 254.990 kroner.
Øverst i tabellen ligger Iconic-varianten, der koster 20.000 kroner mere end Techno+ og har features som Harman Kardon lydanlæg, intelligent fartpilot og lædersæder.
Med de nye ændringer ser Renault Megane E-Tech menuen således ud:
Batteri Motor Forbrug Rækkevidde Techno Techno+ Iconic 60 kWh 220 hk 16-16,3k Wh/100km 428-442 km 244.990 kr. 254.990 kr. 269.990 kr.
Se vores test af Renault Megane E-Tech.