Mazda sætter nu prisen på elbilen MX-30 ned med 23.000 kroner på alle varianter. Dermed bliver den en af de billigste elbiler på markedet, indtil Citroën ë-C3 ankommer hen på sommeren.
Mazdas første elbil har haft det svært siden den kom på markedet i 2021, med et undervældende batteri (35,5 kWh) og en WLTP-rækkevidde på 200 kilometer. Således er der indregistreret 1.021 eksemplarer herhjemme, en andel på 0,48 procent af alle elbiler på vejene.
Men hvad MX-30 ikke har i rækkevidde, har den til gengæld i udstyr. Selv den billigste version har adaptiv fartpilot, varmepumpe og head-up display i forruden.
Den indbyggede 3-fasede lader gør det muligt at lade batteriet fra 20-80 procent med vekselstrøm på omkring 1 time og 50 minutter. Ved et besøg hos en lyn- eller hurtiglader kan der lades med en effekt på op til 50 kW. Dermed tager det 26 minutter at lade Mazda MX-30 op fra 20-80 procent.
Bilen kan konfigureres på Mazdas hjemmeside.
Model | Udstyrsniveau | Kampagnepris* | Pris før* |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk | Prime-Line | 189.995 kr. | 213.000 kr. |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk | Exclusive-Line | 197.495 kr. | 220.500 kr. |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk | Advantage | 207.095 kr. | 230.100 kr. |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk | Makoto | 209.995 kr. | 233.000 kr. |