Toyota gør klar til at sende endnu en elbil på markedet, og denne gang er det en elektrisk udgave af den populære C-HR, der står for skud. Modellen har fået et plus i navnet og en elmotor under hjelmen – og fra i dag kan den reserveres på toyota.dk .
C-HR+ bliver lanceret i Danmark i slutningen af året, og Toyota har åbnet for online-reservation i to trin: først for dem, der har skrevet sig op på en VIP-liste, og derefter for alle andre. Det hele foregår uden binding, for priserne er endnu ikke offentliggjort, og rækkevidden er stadig foreløbig.
Toyota C-HR+ fås i første omgang med en 77 kWh batteripakke, og ifølge Toyota kan det række til op mod 600 kilometer på en opladning – afhængig af udstyr og drivlinje. Forhjulstrækkeren yder 224 hk, mens den firehjulstrukne version banker ydelsen op på 343 hk og klarer 0-100 km/t på 5,2 sekunder.
Det placerer den elektriske C-HR+ blandt de hurtigste familiebiler, Toyota nogensinde har sendt på gaden. Toyota har også tænkt på dem, der vil spænde noget bagpå. Den forhjulstrukne C-HR+ må trække 750 kilo, mens Executive-udgaven med firehjulstræk og flere kræfter må trække 1.500 kilo.
To udstyrsversioner – og godt med grej Den forhjulstrukne udgave kan kun vælges med udstyrsniveauet Active, der blandt andet byder på 18-tommer alufælge, LED-lygter, 14-tommer touchskærm med navigation, to trådløse opladere, adaptiv fartpilot, nøglefri adgang og Toyotas nyeste sikkerhedssystem, Safety Sense 3.
Firehjulstrækket kræver, at man vælger topmodellen Executive, som bygger oven på med 20-tommer alufælge, metallak, sort bitone-tag, 360° kamera, digital nøgle og en hurtigere 22 kW-lader ombord. Derudover kan man krydre kabinen med panoramaglastag og JBL-lydanlæg med ni højttalere.
C-HR+ bliver Toyotas tredje elbil bygget helt fra bunden som elbil – efter bZ4X og Urban Cruiser Electric.
Sidstnævnte får dansk premiere til efteråret. Ligesom de øvrige Toyota-elbiler får C-HR+ oo til 10 års batterigaranti eller én million kilometer, så længe serviceplanen overholdes.