Paramount+Pluto TVTophistorieViaplay

Danskerne skræmmes ikke af reklamer

Halvdelen af yngre danskere er villige til at få afbrudt tv-streamingen af reklamer, hvis bare tjenesten er gratis.

Den 18. maj åbnes der for streamingtjenesten Pluto TV herhjemme med 70 kanaler, der kan streames uden betasling. Tjenesten er fuldstændig finansieret af reklamer – der er reklamer mellem udsendelserne og endda også i udsendelserne. Og selv om det måske ikke lyder attraktivt for nogle af os, er der åbenbart mange danskere, der ikke har noget imod ideen.

Hele 24 procent af de adspurgte, i en ny dansk undersøgelse, er interesseret i streaming til en lav abonnementspris med reklamer. Især de yngre er åbne for ideen. Blandt dem under 40 år er det 33 procent. Hele 50 procent viser interesse, hvis tjenesten er helt gratis med reklamer, fortæller flatpanels.dk.

 

Undersøgelsen, der er blevet foretaget af analyseinstituttet Wilke, blev præsenteret under Copenhagen FutureTV konferencen.

– Der tegner sig et dansk potentiale for FAST (Free Ad-supported Streaming TV), som ikke koster ret meget – mod reklamevisninger, fortalte Daniel Ebert Pedersen, der er Business Development Director, Wilke.

 

Pluto TV fortalte ved lejligheden, at reklamerne ikke alene vises mellem programmerne. Der er også reklameblokke af to til fire minutters varighed i selve udsendelserne.

Også Disney+ og Discovery+ leger med tanken om at tilbyde billigere – eller gratis – abonnementer mod betaling i form af reklamer.

Er du villig til at se reklamer i programmerne mod et billigere abonnement – eller er det en glidebane? Fortæl os din mening i kommentarfeltet nedenfor …

 

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.