Discovery+ har netop introduceret et nyt abonnement. Er du villig til at se reklamer, kan du nu vælge at skære 30 kroner i abonnementet på tjenesten. Det er dog kun det i forvejen billigste abonnement, der kan spares penge på – live-tv og sport er ikke inkluderet.
Det er nemlig bare det såkaldte Underholdning-abonnement, der er omfattet. Det betyder, at man kan streame on-demand serier. Primært reality-tv, så vidt undertegnede kan se. Prisen uden reklamer er 79 kroner om måneden, mens man “slipper” med 49 kroner, hvis man vil fodres med reklamer.
Vil man kunne se live-tv kanaler skal man betale 99 kroner, mens sportspakken, der er den dyreste, fortsat koster 129 kroner om måneden. Den blev i løbet af sidste år sat ned med 50 kroner.
Discovery+ vil på et senere tidspunkt smelte sammen med HBO Max. Det fortalte Discovery CFO Gunnar Wiedenfels under et Deutsche Bank-konferencekald i forrige uge.
– Et af de vigtigste elementer i det her er, at vi tror på ét samlet produkt fremfor en pakkeløsning. Vi tror på at tyngden i det her indhold vil give brugerne en fænomenal oplevelse, sagde han dengang.
Pris kontra reklamer
Konkurrenten Disney+ har også offentliggjort planer om et billigere, reklamebåret abonnement. Det skal introduceres senere i år i udvalgte områder og rulles ud international i 2023.