Selv om du opsiger dit abonnement hos Yousee, kan der gå månedsvis inden du mister tv-signalet. Selskabet har nemlig slet ikke mandskab nok til at nå rundt til alle de kunder, der har forladt Yousee og derfor fysisk skal kobles fra systemet. Det skriver Finans.dk.
Yousee bekræfter over for avisen, at der er “enkelte kunder” der har gratis tv og giver mangel på udstyr skylden. Men den hopper teleanalytiker John Strand ikke på. Han mener, at årsagen skal findes i den kolossale kundeflugt, som tv-udbyderen har været udsat for i foråret.
I årets første tre måneder mistede Yousee voldsomme 61.000 tv-kunder; det er i gennemsnit 670 kunder hver eneste dag. Til sammenligning mistede Yousee 71.000 kunder i hele 2019.
– Det er teknikerkorpset i TDC slet ikke skaleret til, siger John Strand til finans.dk.
John Strand bakkes op af Lars Jørgensen, der er formand i organisationen TDC Landsklub. Han genkender ikke forklaringen om manglende udstyr, da selskabets centrallager har fungeret 100 procent i perioden. Til gengæld mener han, at coronakrisen kan have resulteret i forsinkelser.
– Derfor har der været kunder, som har ventet lidt længere end ellers, men det er resultatet af, at alting har taget længere tid. Men jeg kan kun sige, at teknikerne har ydet en fantastisk indsats, siger Lars Jørgensen.