fbpx

 

 

 

 

Gadgets

iPad Pro sælger mere end forventet

Da Apple sidste år lancerede deres 13″ iPad Pro blev den mødt med en del skepsis; en så stor iPad – og så til det professionelle marked – synes flere analytikere ville blive svær at sælge. Det viser sig dog, at iPad Pro i USA har udgjort 12% af salget af iPads i 4. kvartal.

47% af alle solgte iPads er i kategorien Mini.
47% af alle solgte iPads er i kategorien Mini.

iPad Mini er størst

Artiklen fortsætter efter annoncen

Eftersom der kun er en enkelt type iPad Pro er det faktisk ret imponerende, at den gør det ud for 12% af det totale salg af iPads. Det svarer faktisk nogenlunde til salget af iPad Air, men overgåes af den billigste iPad overhovedet, iPad Mini 2, men også af iPad Mini 4 og iPad Air.

Samlet set er Mini kategorien klart størst – den udgør 47% af salget, mens iPad Air og Air 2 tilsammen har har 41% – og så altså iPad Pro med 12%.

Samlet set er salget af iPads dog stadig for nedadgående.

Back to top button