
Svenske Luvly O er en “elbil”, der i størrelse og ydelse er i familie med Citroën Ami og Microlino. Svenskeren er en såkaldt Light Urban Vehicle der skal tiltrække dem, der skal bruge et transportmiddel i byen, men aldrig, aldrig, vil på motorveje.
Luvly O er den første model fra firmaet, der blev gundlagt i 2015. Prisen bliver på 10.000 euro, altså knapt 75.000 kroner. Chassismaterialet og levering i næsten flade pakker til minifabrikker åbner op for en billig produktion af det lille transportmiddel tæt på kunderne.
– Det, vi faktisk er kommet til at udvikle gennem årene, er en teknologi og en proces til at kunne bygge lette køretøjer, der er sikre, og som stadig ikke koster en formue, siger Håkan Lutz til NyTeknik.se. Han er grundlægger af Luvly.
Luvly 0 afventer nu typegodkendelse i L7e-cp-klassen – som faktisk betragtes som en firehjulet motorcykel med karosseri.

Bag designet står Joachim Nordwall, tidligere chefdesigner hos sportsvognsproducenten Koenigsegg.
Luvly O har plads til to passagerer og der kan være 269 liter i bagagerummet. Lige nok til indkøbsturen.
På selskabets hjemmeside oplyses det, at den lille “elbil” kan køre op til 100 kilometer på en opladning. Den har en topfart på 90 km/t.