Beobrew

Beobrew: Nu laver B&O Play også øl …

Ingen tvivl om, at musik rimer på pilsner, men der er så vidt vides ikke mange hifi-producenter, der ligefrem laver sin helt egen øl. Med en fælles passion for nørderi, design og håndværk er B&O PLAY og Mikkeller gået sammen om at skabe Beobrew IPA, som ifølge pressemeddelelsen er “den første øl, som er infuseret med musik”.

Og der er blevet kælet grundigt for øllet – som japanerne forkæler køer, der skal laves til Kobekød, således har Beobrew-øllet fået lov til at lytte til musik uafbrudt under den tre uger lange fremstillingsproces. Mikkeller har simpelthen sænket B&O Plays bærbare højttaler Beoplay A1 ned i fermenteringstankene og skruet op for musikken.

“Ved at spille musik i fermenteringsprocessen tilføjer vi en femte ingrediens, som tager øllet til et nyt niveau. Når musikken spiller, pumper den øllet rundt i et unikt mønster, som hjælper gæren med at producere mere smagfulde nuancer,” hævder Head Brewer Kyle Wolak fra Mikkeller.

Det oplyses ikke om øllet har nydt danskpop, heavy, klassisk eller en helt fjerde genre.

Beobrew IPA en forfriskende 6,8 procent amerikansk inspireret IPA med en aromatisk smag og noter af citrusfrugt og blomster. Den er baseret på Simcoe og Centennial-humle, der stammer fra Yakima Valley, der ligger på USA’s nordvestlige stillehavskyst.

Beobrew kan bestilles direkte til dit dørtrin på shop.mikkeller.dk i dag. Endvidere vil Beobrew blive rullet ud til Mikkellers barer i blandt andet Danmark, Sverige, Tyskland, Spanien og USA til en vejledende udsalgspris på 70 kroner.

Om Peter Engels Ryming

Var med til at starte Danmarks første gadgetmagasin Gear i 2003 og var chefredaktør for magasinet indtil starten af 2009. Samtidig leverede han i en årrække test af forbrugerelektronik til EB. Har også været redaktør på den danske udgave af T3.

Se også

IKEA Augmented Reality

IKEA og Apple leger sammen om Augmented Reality

IKEA bliver blandt pionererne til at udnytte den nye Augmented Reality-funktionalitet i iOS 11. Det …