Home

Brugere: Google Home bliver tunghør med tiden

Adskillige Google Home-ejere klager over, at enhederne bliver tunghøre efter længere tids brug. Google har ikke anerkendt problemet, men der findes et fiks.

Google har givetvis en udfordring med sine Google Home-produkter. Adskillige brugere har igennem de sidste måneder klaget over, at produkterne simpelthen bliver tunghøre efter nogen tid; de reagerer ikke på vågeordet og skal have gentaget selv simple kommandoer flere gange. Problemerne diskuteres livligt på både Reddit og på Google Nest-supportsiden.

Fælles for alle brugerne er, at enhederne har fungeret perfekt i længere tid, men så pludselig holder op med at respondere. Blandt andet skriver brugeren GenesisNZ, at han i løbet af få dage oplevede at hans Google Home blev voldsomt tungnem:

Artiklen fortsætter efter annoncen

”Vores Google Home kæmper nu med at forstå kommandoer, som den tidligere forstod uden problemer. Den lyser op, men der kommer ingen respons. Et par gange har min kone været ved at smide den stakkels Google Home ud ad vinduet.”

Giv Google Home hørelsen tilbage

På trods af, at de første rapporter om fejlen dukkede op så tidligt som i februar, har Google endnu ikke forholdt sig officielt til problemet – bortset fra en medarbejder, der har postet følgende indlæg i et supportforum:

”Vores ingeniørgruppe kigger stadig på problemet, og i øjeblikket har jeg ingen væsentlige opdateringer om sagen. Jeg fortsætter med at tjekke ind med holdet for eventuelle ændringer og opdaterer denne tråd, når jeg hører flere oplysninger.”

Blandt brugerne har det været diskuteret, om det er mikrofonen i Google Home-produkterne, der fejler, men fejlen skal sandsynligvis findes i softwaren i stedet. I hvert fald er det lykkes flere af brugerne at give enhederne hørelsen tilbage ved at deaktivere ”Tale- og lydaktivitet” i aktivitetsindstillingerne. Døjer du med problemerne, kan du forsøge at afhjælpe problemet ved at klikke dig ind på Aktivitetsadministration, deaktivere Tale- og lydaktivitet indtil Google kommer med en permanent løsning på problemet. Har du indstillet flere brugere, skal det gøres for samtlige brugere.

Tak til iNPUT-læseren Asbjoern Andersen for tippet.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Tags
Back to top button

Tillid og gennemsigtighed er vigtigt for os.

Vi benytter cookies. Det er en lille tekstfil, der husker dine indstillinger, så du får en bedre oplevelse på sitet. Når du klikker dig videre til siden accepterer du, at vi benytter disse cookies til at indsamle anonyme data om dine aktiviteter på sitet og dele dem med vores samarbejdspartnere. De data kan bruges til at målrette annoncer til dig. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Privacy Settings saved!
Cookieindstillinger

Når du besøger iNPUT oprettes der små kodetumper, der gemmer og henter anonyme data, på din enhed – såkaldte cookies. Her kan du styre hvilke cookies du vil modtage.

Disse cookies er nødvendige for at få websitet til at fungere og kan ikke slås fra i vores systemer.

For at bruge dette website kræves følgende tekniske cookies aktiveret.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Bruges af chatsystemet Disqus til at huske brugerens login på tværs af sites.
  • __jid

Af performancemæssige årsager bruger vi Cloudflare som CDN netværk. Dette bruger cookien "__cfduid" af sikkerhedsmæssige grunde. Denne cookie er nødvendig og kan ikke deaktiveres.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services
Close