Disney+Tophistorie

Disney+ bruges nu af hver sjette dansker

På bare to måneder har Disney+ overhalet HBO Nordic og er blevet Danmarks sjette mest populære streaming-tjeneste.

Disney+ er faldet godt i danskernes smag, Siden lanceringen i midten af september har streaming-tjenesten overhalet etablerede spillere som Apple TV+, C More, HBO Nordic og Dplay og placeret sig som nummer seks på danskernes liste over mest brugte streamingtjenester. Det viser friske tal fra Kanter Gallup, som Mediawatch refererer til.

Ifølge tallene har Disney+ ugentligt besøg af 16 procent af danskerne – og det er i særdeleshed de unge. Således 40 procent af de 15-24-årige og omkring 30 procent af 4-14-årige. Altså knapt hver tredje.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Der er dog fortsat langt op til de mest brugte streamingtjenester. Youtube formåede eksempelvis at få fat i halvdelen af alle danskerne i løbet af oktober og Netflix hele 45 procent af danskerne. Det er mere end selv DRTV, der “kun” formåede at lokke 42 procent af danskerne indenfor i oktober.

Sponseret link: Her kan du tegne abonnement på Disney+

Tallene fra Kantar Gallup viser også, at Apple TV+ har svært ved at fange danskernes interesse. Bare fire procent af danskerne var omkring Apples tjeneste i oktober måned.

#Streaming-tjenesteProcent
1Youtube50 %
2Netflix45 %
3DRTV42 %
4Viaplay26 %
5TV 2 Play22 %
6Disney+16 %
7Yousee TV & Film10 %
8HBO Nordic8 %
9Dplay6 %
10Apple TV+4 %
11C More3 %
12Amazon Prime3 %
13Viafree2 %
Streaming-tjenesterne i oktober (kilde: Kanter Galop / Mediawatch).

Til gengæld bliver det interessant om The Mandalorian sæson to, der fik premiere på Disney+ sidst i oktober, formår at lokke endnu flere danskere ind på tjenesten. I løbet af december får to film, der egentlig skulle have været i biograferne, premiere på Disney+, nemlig Mulan og den seneste Pixar-film Soul.

Sponseret link: Her kan du tegne abonnement på Disney+

Artiklen fortsætter efter annoncen
Back to top button