×
ElbilerTophistorie

Ford dumper prisen på Mustang Mach-e

Ford Danmark følger nu også Teslas prisnedsættelser. Sætter prisen på Mustang Mach-e ned med op til 85.000 kroner.

Efterdønninger efter Teslas prisnedsættelser i januar har endnu ikke lagt sig. Ford Danmark har netop sat prisen ned på Mustang Mach-e med op til 85.000 kroner.

Det sker efter at Ford i USA fulgte Tesla med prisnedsættelser allerede i starten af februar. Ford Danmark har dog valgt, at de nye prisnedsættelser betegnes som en kampagne.

Ikke desto mindre er der penge at spare, hvis man går og pønser på at købe en Mustang Mach-e. Eksempelvis kan man spare 70.000 kroner på den baghjulstrukne udgave med udvidet rækkevidde. Den har en WLTP-rækkevidde på 600 kilometer og en prislap på 440.000 kroner.

Mest er der dog at spare på den firehjulstrukne udgave med udvidet rækkevidde. Den er blevet sat ned med 85.000 kroner, så den nu kan erhverves for 480.000 kroner.

Herunder en oversigt over de nye kampagnepriser:

Mustang Mach-eRækkeviddeLadeeffektPrisFørprisPrisforskel
RWD SR440 km11 AC / 115 DC399.990 kr.449.990 kr.-50.000 kr.
Premium RWD UR600 km11 AC / 150 DC439.990 kr.509.990 kr.-70.000 kr.
Premium AWD SR400 km11 AC / 115 DC439.990 kr.509.990 kr.-70.000 kr.
Premium AWD UR550 km11 AC / 150 DC479.990 kr.564.990 kr.-85.000 kr.
GT AWD UR490 km11 AC / 150 DC619.990 kr.699.990 kr.-80.000 kr.
(Kilde: Ford Danmark. Priserne er hentet 3. april 2023).

Det direkte link til prislisten finder du her.

Bliver måske endnu billigere

Ved udgangen af februar var der indregistreret 2.492 eksemplarer af Ford Mustang Mach-e herhjemme. Det bliver interessant at følge med i, hvordan prisnedsættelserne vil påvirke tallet fremover.

Ford har også planer om en endnu billigere udgave af Mustang Mach-e. Den vil være udstyret med et såkaldt LFP-batteri. I de nuværende Mach-e modeller benyttes det traditionelle NCM-batteri, der giver længere rækkevidde, men er betydelig dyrere. Blandt andet fordi de kræver sjældne mineraler i form af kobolt og nikkel. Det gør LFP-batterierne ikke.

Tesla har allerede igennem længere tid baseret sine Model 3- og Model Y-udgaver med standardrækkevidde på LFP-batterier.

iNPUTs test af Mustang Mach-e.
Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.