Elbiler

Ny rapport om Volkswagen ID.3 – 300 fejl om dagen

Tysk magasin hævder, at Volkswagen fortsat har store problemer med softwaren i elbilen ID.3 – op til 300 daglige fejlmeldinger – men det afviser VW blankt.

Der er mindre end fem måneder til de første kunder får deres Volkswagen ID.3 – bilen som den tyske mastodont håber, bliver det tredje store kapitel i VW-sagaen efter boblen og Golf. Men ifølge det tyske medie Manager Magazin har Volkswagen fortsat voldsomme problemer med at få bilens software til at makke ret.

Rygterne bygger på en rapport, der citerer ”højtstående personer” hos Volkswagen. Den hævder, at der konstant dukker nye fejl op. Ifølge artiklen skal testkørere, der kører bilen om aftenen og natten, rapportere op mod 300 nye fejl – om dagen. Ifølge kilder har Volkswagen simpelthen været for hurtige til at udvikle systemet. Mere end 10.000 teknikere arbejder på at løse problemerne, skrives der.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Volkswagen-chefen Herbert Diess kalder imidlertid informationerne for ”komplet bullshit” og højtstående personer hos den tyske bilproducent har gentagende gange erklæret, at leveringerne af ID.3 begynder ”denne sommer”.

Vi har tidligere skrevet om softwareproblemerne i de første kopier af Volkswagen ID.3. Bilernes placeres angiveligt på en parkeringsplads, hvor de venter på at specielle servicehold med mobile computerstationer skal opdatere dem med den seneste softwareudgave. Det var også Manager Magazine der dengang rapporterede om problemerne.

Volkswagen ID.3 bliver producentens første elbil, der er baseret på den nye MEB-platform. Det er altid en udfordring at lancere helt nye bilmodeller – og i særdeleshed en helt ny platform. Men Volkswagen satser stort på ID.3’eren, der fra den tyske producent officielt er udpeget som Volkswagen tredje “æra” efter boblen og Golf.

Tags
Back to top button

Tillid og gennemsigtighed er vigtigt for os.

Vi benytter cookies. Det er en lille tekstfil, der husker dine indstillinger, så du får en bedre oplevelse på sitet. Når du klikker dig videre til siden accepterer du, at vi benytter disse cookies til at indsamle anonyme data om dine aktiviteter på sitet og dele dem med vores samarbejdspartnere. De data kan bruges til at målrette annoncer til dig. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Privacy Settings saved!
Cookieindstillinger

Når du besøger iNPUT oprettes der små kodetumper, der gemmer og henter anonyme data, på din enhed – såkaldte cookies. Her kan du styre hvilke cookies du vil modtage.

Disse cookies er nødvendige for at få websitet til at fungere og kan ikke slås fra i vores systemer.

For at bruge dette website kræves følgende tekniske cookies aktiveret.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Bruges af chatsystemet Disqus til at huske brugerens login på tværs af sites.
  • __jid

Af performancemæssige årsager bruger vi Cloudflare som CDN netværk. Dette bruger cookien "__cfduid" af sikkerhedsmæssige grunde. Denne cookie er nødvendig og kan ikke deaktiveres.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services
Close

Adblocker

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi rasende afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.