Elbiler

Så blev Renault Twingos elektriske tvilling officiel

Renault er klar med alle specs på den elektriske Twingo-tvilling, der kommer ud til forhandlerne senere i år.

Lad det være sagt med det samme, hvis du er i tvivl: Renault Twingo ZE er en udpræget bybil. Den har kort rækkevidde og den tager sin tid om at lade batteriet op igen. Til gengæld er bilen – forhåbentlig – forholdsvis billig.

Den danske pris er desværre ikke klar, men målt ud fra design og kapacitet kommer den i direkte konkurrence med Seat Mii Electric, VW e-Up og Skoda Cigito-e iV – altså de mindste (og billigste) elbiler på banen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Franskmændene har udrustet den lille, baghjulstrukne bybil med et batteri på bare 22 kWh, men hævder, at det kan fragte bilen op til 250 kilometers bykørsel på en opladning ifølge WLTP. Ved blandet kørsel falder rækkevidden dog til 180 kilometer (WLTP).

Renault mener, at det er rigelig, da undersøgelser viser, at ejere af mikrobiler i Europa dagligt kører omkring 30 kilometer.

Til gengæld er Renault Twingo ZE også pænt sløv at lade op. Ved en 11 kW ladestander vil det tage lidt over to timer at lade batteriet fra 0-80 procent, mens det klares på 63 minutter ved en 22 kW ladestander, hvilket er det bedste, den kan præstere.

Den elektriske motor er på 60 kW, hvilket giver bilen noget der svarer til 82 heste og 160 Nm. Topfarten er på 135 kilometer i timen.

Ved siden af rattet er bilen forsynet med en 7-tommer stor trykfølsom skærm, der skal give adgang til “Twingos nye tilslutnings-funktioner”, der ud over en smartphone-app også dækker over Renault Easy Connect-tjenesten.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Herunder en god håndfuld billeder af den nye Renault – klik for at forstørre dem:

Tags
Back to top button

Tillid og gennemsigtighed er vigtigt for os.

Vi benytter cookies. Det er en lille tekstfil, der husker dine indstillinger, så du får en bedre oplevelse på sitet. Når du klikker dig videre til siden accepterer du, at vi benytter disse cookies til at indsamle anonyme data om dine aktiviteter på sitet og dele dem med vores samarbejdspartnere. De data kan bruges til at målrette annoncer til dig. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Privacy Settings saved!
Cookieindstillinger

Når du besøger iNPUT oprettes der små kodetumper, der gemmer og henter anonyme data, på din enhed – såkaldte cookies. Her kan du styre hvilke cookies du vil modtage.

Disse cookies er nødvendige for at få websitet til at fungere og kan ikke slås fra i vores systemer.

For at bruge dette website kræves følgende tekniske cookies aktiveret.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Bruges af chatsystemet Disqus til at huske brugerens login på tværs af sites.
  • __jid

Af performancemæssige årsager bruger vi Cloudflare som CDN netværk. Dette bruger cookien "__cfduid" af sikkerhedsmæssige grunde. Denne cookie er nødvendig og kan ikke deaktiveres.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services
Close

Adblocker

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi rasende afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.