Det går fortsat fremad i fint tempo for teleselskabet 3, der netop har præsenteret sit kvartalsregnskab. Selskabet har i gennemsnit formået at tiltrække mere end 133 kunder hver eneste dag, i perioden fra 1. april til 30. juni.
Den samlede kundebase for 3 og Oister er nu oppe på 1.518.000. Mere end Telia (1,36 mio.) og lidt mindre end Telenor (1,65 mio.). Hverken Telia eller Telenor har dog endnu offentliggjort tal for andet kvartal. TDC er fortsat urørlig i toppen med 2,8 mio. kunder.
– Vi kan helt sikkert mærke, at danskerne har fået rejselysten igen, og det har øget interessen for vores kerneprodukt 3LikeHome, siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.
Tilgangen er dog en smule mindre end i første kvartal, hvor teleselskabet 3 fik 16.000 nye kunder. I alt har selskabet altså fået 28.000 nye mobilkunder i 2022 indtil videre. Godt 4.700 om måneden.
Den store kundetilgang hos 3 kan også ses på bundlinjen. I andet kvartal af 2022 omsatte 3 for 700 mio. kr., hvoraf de 472 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 172 mio. kr., som er påvirket af højere el-omkostninger.