Elbiler

Volkswagen afliver syv myter om elbiler

Elbiler er omgivet af utallige myter, der sjældent holder vand. Volkswagen håber at kunne aflive mange af dem, inden ID.3 sendes til forhandlerne.

Volkswagen har satset om ikke hele butikken, så i hvert fald en stor del af den, på sin kommende elbil ID.3 – og en af de største risikoer er, at køberne skræmmes væk af alle de myter, der omgiver elbilerne. Derfor har Volkswagen taget fat i at ”opdrage” kunderne ved at forsøge af aflive syv af de specifikke myter, der omgiver elbilerne.

”Dyre, farlige, uforudselige; der er mange forbehold for elbiler. Vi koncentrerer os om syv – og faktatjekker dem,” skriver tyskerne i et af deres blogindlæg.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Herunder de syv myter, som Volkswagen håber at knuse inden ID.3 køres ud til forhandlerne i løbet af sommeren:

1. Elbiler er lige så skadelige for miljøet!

  • E-biler er allerede mere miljøvenlige end benzin-, diesel- og hybridbiler.
  • Aktuelle undersøgelser bekræfter klimafordele for e-biler.

 

2. Kun folk med høje indkomster har råd til elbil!

  • Den tyske købspris for ID.3, efter fradrag af miljøbonus, er billigere end en tilsvarende forbrændingsmotorækvivalent.
  • ID.3-ejere sparer omkring 70 euro pr. måned i driftsomkostninger.

 

3. Batterierne forringes for hurtigt og kan ikke bortskaffes!

  • Volkswagen garanterer kapacitet i otte år eller 160.000 kilometer.
  • Intet farligt affald: batterierne kan genanvendes.
myter

4. Elbiler er kun til korte afstande – især i koldt vejr!

  • ID.3 oplader strøm nok til 290 kilometer (WLTP) på kun 30 minutter.
  • Der bygges i øjeblikket over 2.200 nye hurtigopladningsparker i hele Europa.

 

5. Der er stort set ingen steder man kan oplade sin elbil!

  • Der er i øjeblikket omkring 24.000 ladestationer i Tyskland.
  • Uafhængig af udbyderen: Med We Charge er der 150.000 ladepunkter i hele Europa.

 

Artiklen fortsætter efter annoncen

6. Elbiler bryder nemt i brand og kan ikke slukkes!

  • Eksperter siger at elbiler er lige så sikre som konventionelle køretøjer.
  • Opladningssoftware og en indpakning af stål beskytter batteriet.
myter

7. Der er ikke nok råstoffer og udvinding skader både mennesker og miljø!

  • Eksisterende råstoffer vil række til de næste 150 år.
  • Volkswagen bruger kun rene råstoffer til elbiler

 

Nu er der nok flere, der gerne vil have lidt mere uddybende svar på de forskellige “myte-knusere” og det leverer Volkswagen også – hele blogindlægget med de udvidede svar kan læses her (på engelsk).

Tags
Back to top button

Tillid og gennemsigtighed er vigtigt for os.

Vi benytter cookies. Det er en lille tekstfil, der husker dine indstillinger, så du får en bedre oplevelse på sitet. Når du klikker dig videre til siden accepterer du, at vi benytter disse cookies til at indsamle anonyme data om dine aktiviteter på sitet og dele dem med vores samarbejdspartnere. De data kan bruges til at målrette annoncer til dig. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Privacy Settings saved!
Cookieindstillinger

Når du besøger iNPUT oprettes der små kodetumper, der gemmer og henter anonyme data, på din enhed – såkaldte cookies. Her kan du styre hvilke cookies du vil modtage.

Disse cookies er nødvendige for at få websitet til at fungere og kan ikke slås fra i vores systemer.

For at bruge dette website kræves følgende tekniske cookies aktiveret.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Bruges af chatsystemet Disqus til at huske brugerens login på tværs af sites.
  • __jid

Af performancemæssige årsager bruger vi Cloudflare som CDN netværk. Dette bruger cookien "__cfduid" af sikkerhedsmæssige grunde. Denne cookie er nødvendig og kan ikke deaktiveres.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services
Close