
Både Apple og Google har i den forgange uge sat dato på efterårets events, hvor iPhone 15 og Pixel 8 serien vil blive præsenteret. I den forbindelse har Google genoptaget en gammel hobby; Google driller iPhone.
I en ny video jamrer iPhone over at disse lancerings-events bliver sværere og sværere. iPhone har fået mindreværdskomplekser i forhold til Pixel og andre telefoner. Intet mindre.
iPhone, der sidder i et spa-bad med Pixel, er blandt andet ked af, at den ikke kan gøre gamle fotos skarpere, besvare opkald fra ukendte numre med AI og oversætte beskeder i realtid. Til gengæld har iPhone et stik i ærmet …
Siden 2012, hvor Samsung første gang gjorde det, har der været godmodige “mobberier” mellem de store telefonproducenter. Oftest er det iPhone, der går ud over.
Da iPhone 5 røg til salg, blev den fulgt til dørs af en tv-reklame, hvor Samsung mobbede de såkaldte ”Apple-fanboys” for at købe varm luft og antyde, at iPhone var for de gamle. Unge ville have Samsung i stedet.
Angrebet på Apple blev en kæmpesucces, der katapulterede Samsung frem i rampelyset som bannerfører for Android-platformen. ”The Next Big Thing”, som video-kampagnen blev døbt, blev den mest sete tech-video i 2012.
Apple præsenterer den nye iPhone 15-familie med USB-C stik i næste uge. Google er klar til at vise Pixel 8 og Pixel Watch 2 frem den 4. oktober.