fbpx

 

 

GamingTophistorie

Hardwaren i Xbox Series S kan blive et problem i fremtiden

Det billigere alternativ til Xbox Series X, kan gå hen og blive et problem i fremtiden, ifølge en spiludvikler.

Microsoft lancerede ligesom Sony, to nye konsoller sidste år, men tilgangen er dog markant anderledes. Hvor Sony har lanceret PlayStation 5 i to udgaver, en med diskdrev og en uden, er Xbox Series X og Series S, bygget meget forskelligt hardwaremæssigt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Svagere GPU og mindre RAM kan skabe problemer
Den svagere GPU (Graphics Processing Unit) og mindre RAM (Random Access Memory) i Series S, bekymrer nemlig en spiludvikler hos 4A Games.
I et interview med Wccftech, udtalte 4A Games, at den mindre mængde RAM ikke er et problem lige nu, men den svagere grafiske ydelse tegner til at blive et problem, i fremtidige spil.
På papiret byder Xbox Series S kun på på 4 teraflops GPU-regnekraft, sammenlignet med hele 12 teraflops i Xbox Series X.

“The RAM is not an issue for us (currently), but GPU performance presents challenges for future titles,” the Metro Exodus developer said. “Our current renderer is designed for high spatial and temporal resolution.”
Lyder det fra 4A Games.

Lavere opløsning sammenlignet med Series X
De to konsoller fokuserer bestemt nok på forskellige opløsninger. Xbox Series X går efter 4K, ligesom PlayStation 5, hvor Series S i stedet fokuserer på 2K (1440p) og eventuelt FHD (1080p).

Allerede nu er der ret stor forskel i 4A Games kommende Metro Exodus opgradering. Series S må nemlig nøjes med en opløsning på 1080p, imens Series X kan prale af 4K.

Med Microsofts løfte om, at Series S og Series X kan spille de samme spil, bliver det interessant at se, hvor stor den visuelle forskel bliver i fremtiden.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Læs også: Microsoft præsenterer FPS boost teknologi til Xbox Series X/S

Back to top button