I hælene på Hyundais voldsomme prisnedsættelser er de nu klar med dansk pris på den elektriske muskelbil Hyundai Ioniq 5 N. Det er en sportslig udgave af den populære Ioniq 5, og er den første helt elektriske N-model fra Hyundai. Med to elmotorer rammer ydelsen op til 650 hk og så kan den accelerere fra 0-100 på bare 3,4 sekunder og en topfart på hele 260 km/t.
Krabaten tilbydes i to forskelige udstyrsvarianter. Indgangsmodellen starter ved 599.995 kroner, mens den mere potente udstyrsvariant Performance starter ved 619.995 kroner. Begge udgaver har i øvrigt firehjulstræk.
Derudover kommer den med et helt nyt og større batteri på 84 kWh med en rækkevidde på op til 448 WLTP-kilometer.
– Ioniq 5 N er lavet til køreglæde og sjov, og den er fuld af teknologi og innovation, der rykker grænserne for en elbil og performancebil. Derfor glæder vi os meget til at introducere bilen i Danmark, siger pressechef Annegrethe Skovby hos Hyundai Danmark.
En af de features, der skal give chaufføren køreglæde, er et simuleret gearskifte. Indtil videre er Hyundai Ioniq 5 N den eneste serieproducerede elbil med den funktion. Hyundai kalder Ioniq 5 N for en “hverdagsracer”. Den har N Grin Boost, der åbner op for bilens maksimale kræfter og øger effekten fra 609 hk til 650 hk
Hyundai Ioniq 5 | N | N Performance |
---|---|---|
Rækkevidde | 448 km | 448 km |
Batteri | 84 kWh | 84 kWh |
Motor | 609 hk / 650 hk | 609 hk / 650 hk |
Drejningsmoment | 770 Nm | 770 Nm |
Forbrug | 212 Wh/km | 212 Wh/km |
Opladning (AC/DC) | 11 kW / 350 kW | 11 kW / 350 kW |
Pris | 599.995 kr. | 619.995 kr. |
I det hele taget er bilen spækket med N-teknologi fra øverste hylde. Dette inkluderer N- batteriprækonditionering, som trækker på den eksterne strømkilde i stedet for bilens batteri, N Race, N Pedal, som bl.a. forbedrer bilens agilitet i sving ved præcis dosering af gassen, N Brake Regen, N Drift Optimizer, som hjælper med at opretholde balancen under drift ved hjælp af det elektroniske spærredifferentiale og ESC, N Torque Distribution, der gør det muligt frit at justere på kræfter mellem for- og baghjul med i alt 11 niveauer. Derudover har den N Road Sense, Track SOC og N Launch Control.
Hyundai Ioniq 5 N forventes lanceret i foråret 2024. Priser og udstyrslister kan findes her.