
Kinesiske Nio hævder at de, helt ifølge planen, er klar til at putte et 150 kWh solid-state batteri i deres elbiler allerede i fjerde kvartal i år. Det har selskabet lovet i et interview med det statsejede kinesiske medie Securities Times.
Solid-state batteriet har ifølge artiklen en energitæthed på 360 Wh/kg. Batteriet i en Tesla Model 3 Long Range har, til sammenligning, en energitæthed på 150 Wh/kg.
Nio fortæller videre, at batteriet vil være tilgængelig som en mulighed i alle selskabets elbiler. Det vil endda kunne lejes som en del af Nios batteriskifte-strategi via Power Swap-stationerne.
I artiklen står der videre, at en ES8 udstyret med det nye solid-state batteri vil have en rækkevidde på 800 kilometer. ES6 vil kunne køre 900 kilometer og ET7 vil få en rækkevidde på over 1.000 kilometer, ifølge NEDC standarden.

Netop ET7 er en af de modeller, der advertiseres med på Nios danske hjemmeside.
Nio har endnu ikke oplyst, hvem der bygger deres nye solid-state batteri, men tilbage i marts hævdede WeLion, at de skulle levere solid-state batterier til Nio.
Som altid, når det handler om solid-state batterier skal nyheden nok tages med et gran salt.