ElbilerTophistorie

Seats Cupra el-Born er en VW ID.3 i fræk indpakning

Spanske Seat har afsløret produktionsmodellen af Cupra el-Born – og det er en fræk lille sag, der deler mere end et par detaljer med VW ID.3.

Siden præsentationen af Cupra el-Born konceptet, under Geneva Motor Show i marts sidste år, har vi ventet i spænding på den endelige udgave af den frække hatchback. Her er den så; frisk fra fabrikken – den første fuldt ud elektriske bil fra det Seat-ejede Cupra-brand.

Designet er blevet raffineret endnu mere siden konceptudgaven. Det aggressive udtryk er heldigvis bibeholdt, men fronten er blevet lidt mere traditionel – de kække kanter fra prototypen er væk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Seat har også delt informationer om bilens bestykning – og ikke alene er den bygget på den samme MEB-platform som ID.3 fra moderfirmaet Volkswagen Group, den minder også i nærmest mistænkelig grad om ID.3-topvarianten, når man sammenligner udstyr og rå tal. Så meget, så det nærmest lyder som en ID.3 i frækkere indpakning.   

Cupra el-Born
Fronten på Cupra el-Born er mere traditionel end på prototypen.

“Cupra el-Born har moderne teknologier, såsom en head-up-skærm med augmented reality. Det vil være i stand til at køre op til 500 km på en enkelt opladning, takket være det højeffektive 77 kWh batteri (brutto: 82 kWh). Takket være dens hurtige opladningsevne tager det bare 30 minutter at oplade batteriet til mindst 260 kilometers kørsel,” skriver Seat.

Cupra el-Born skal da også samles på VW-fabrikken i Zwickau, hvor også ID.3’eren bygges i øjeblikket. El-Born går efter planen i produktion til næste år.

Der er desværre endnu ingen informationer om prisen, men et forsigtigt gæt kunne være en snas billigere end den VW ID.3 Pro S-topmodel, den har så mange ligheder med. Den koster i øvrigt 335.000 kroner.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ud over el-Born har Cupra også fremvist en prototype på elbilen Tavascan, der er en noget større SUV-model (og som har visse ligheder med Batmobilen).

Tags
Back to top button

Tillid og gennemsigtighed er vigtigt for os.

Vi benytter cookies. Det er en lille tekstfil, der husker dine indstillinger, så du får en bedre oplevelse på sitet. Når du klikker dig videre til siden accepterer du, at vi benytter disse cookies til at indsamle anonyme data om dine aktiviteter på sitet og dele dem med vores samarbejdspartnere. De data kan bruges til at målrette annoncer til dig. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Privacy Settings saved!
Cookieindstillinger

Når du besøger iNPUT oprettes der små kodetumper, der gemmer og henter anonyme data, på din enhed – såkaldte cookies. Her kan du styre hvilke cookies du vil modtage.

Disse cookies er nødvendige for at få websitet til at fungere og kan ikke slås fra i vores systemer.

For at bruge dette website kræves følgende tekniske cookies aktiveret.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Bruges af chatsystemet Disqus til at huske brugerens login på tværs af sites.
  • __jid

Af performancemæssige årsager bruger vi Cloudflare som CDN netværk. Dette bruger cookien "__cfduid" af sikkerhedsmæssige grunde. Denne cookie er nødvendig og kan ikke deaktiveres.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services
Close