Danskernes brugte i gennemsnit en time og seksten minutter på Netflix i uge 3. Det placerer Netflix øverst på top 10 over de mest benyttede streaming-muligheder. Men lige i hælene ligger DRTV med en time og ti minutter.
Det viser de nye seeranalyser, der for første gang har streaming med i målingerne. De foretages hver uge af analysefirmaet Nielsen, på bestilling fra DR, TV 2, Discovery Networks og Nordic Entertainment Group.
Også sidste år var Netflix i toppen, ifølge en anden måling. Her er de streamingtjenester, vi brugte mest tid på i uge 3:
Top 10 streaming, uge 3 (17-23 januar 2022)
# | SVOD/BVOD | Antal minutter dagligt | Antal minutter ugentligt |
---|---|---|---|
1 | Netflix | 12 | 86 |
2 | DRTV | 10 | 70 |
3 | YouSee TV & Film | 9 | 66 |
4 | TV 2 PLAY | 9 | 64 |
5 | Viaplay | 5 | 38 |
6 | Disney+ | 5 | 32 |
7 | HBO Max | 4 | 29 |
8 | Stofa WebTv | 3 | 21 |
9 | Telia TV | 2 | 12 |
10 | Allente | 1 | 10 |
Sjovt nok viser målingerne også, at det traditionelle flow-tv fortsat giver streaming-tjenesterne baghjul. Eksempelvis ser danskerne i gennemsnit TV 2 i knapt 10 timer ugentligt og DR i 4,5 timer. Det gav TV 2 en seerandel på 59 procent og DR på 26 procent i den aktuelle uge.
Det høje flow-tv-tal skal sandsynligvis ses i lyset af Håndbold EM, der tiltrak en del seere. Otte ud af de ti mest sete flow-tv programmer var nemlig enten EM-kampe eller EM-studiet.
X Factor former også stadig at tiltrække seere. Med 754.000 seere var det ugens fjerdemest sete program, placeret efter tre håndboldkampe. DRs mest populære program var i øvrigt I Hus Til Halsen (579.000 seere).
Vil du følge med i top 10 hver uge fremover, kan målingerne ses hos Nielsen.