×
Teknologi

Power: Vi kunne sagtens sælge B&O-produkter, hvis vi måtte

Elektronikkæden Power ærgrer sig over, at de kun må sælge lydprodukter fra B&O, for der er også kunder til de dyrere produkter, mener bossen.

Det knirker gevaldigt i salgstandhjulene hos Bang & Olufsen, men med en simpel manøvre kan det ændre sig en smule. Det mener i hvert fald elektronikkæden Powers direktør, Jesper Boysen, der ærgrer sig over, at der ikke er flere B&O-produkter på hylderne i hans forretninger.

Bang & Olufsens strategi betyder, at elektroniksupermarkeder som Power og Elgiganten udelukkende må sælge udvalgte lydprodukter fra B&O, mens eksempelvis fjernsyn skal sælges eksklusivt gennem forhandlere. Og det undrer Jesper Boysen.

I en artikel hos Finans.dk langer han ud efter B&O, som han mener er ”ude af trit med udviklingen”.

– Det er rigtig ærgerligt, for vi har efterspørgsel på det. Når kunderne står i Power og kigger på vores sortiment, kan vi vise alle de kendte mærkevarer inden for tv. Men vi kan ikke vise B&O, siger han til Finans.dk og understreger, at Power sidder på 20 procent af tv-markedet i Danmark.

Jesper Boysen fortæller yderligere, at der er vækst i de B&O-produkter, han har lov at sælge og han mener, at kæden er et oplagt udstillingsvindue for B&O.

– Man har fravalgt en distributionskanal, og det tror jeg ikke, der er nogen, der har råd til i dag, siger han.

Bang & Olufsen måtte tirsdag, for fjerde gang i år, meddele, at salget af selskabets produkter ikke lever op til forventningerne. En nedjustering, der har fået adskillige analytikere til nærmest at give Struer-selskabet den sidste olie.

Back to top button

Vi lever af annoncer

Hejsa kære læser. Vi kan se, at du bruger en Adblocker. Det er vi superkede af. Som et lille medie er vi afhængige af annoncekroner for at kunne levere gratis indhold til dig. Vi vil derfor bede dig om at lukke for din AdBlocker eller i det mindste give vores site lov til at vise bannere, hvis du gerne vil læse vores indhold. Med venlig hilsen iNPUT.